Kaj so aktualni izzivi priseljevanja v svetu, EU in v Sloveniji?
Imamo dovolj razumevanja, prave naravnanosti, znanj in izkušenj, da lahko prispevamo k širjenju medkulturnosti?
Kakšna je vloga vodstev šol pri vzpodbujanju medkulturnosti v šolskih okoljih?
Kakšen je uspešen model vključevanja otrok priseljencev v slovenski šolski sistem?
Kakšne dejavnosti lahko ponudi šola otrokom priseljencem in njihovim staršem?
Na konferenci smo poskušali odgovoriti na ta in druga sorodna vprašanja, s katerimi se v zvezi z vključevanjem otrok priseljencev in njihovih družin srečujete zaposleni v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah, drugih vzgojno-izobraževalnih ustanovah, javnih zavodih, državnih inštitucijah, nevladnih organizacijah in lokalnih skupnostih.
Konferenca je bila sklepni dogodek obširnega projekt »Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja«, ki ga sofinancirata Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter Evropski socialni sklad. Projekt poteka od šolskega leta 2013/2014 v mreži 65 osnovnih in srednjih šol v Sloveniji. Na konferenci smo predstavili, katere korake na poti krepitve vrednot medkulturnosti smo naredili in osvetlili aktualne izzive za zagotavljanje celostne podpore za uspešno vključevanje otrok priseljencev in njihovih družin.
Aleksander Zadel-Otrok v primežu odraščanja in globalizacije
Marijanca Ajša Vižintin – Slovenija kot dežela izseljevanja in priseljevanja
Mateja Štirn-Predstavitev projekta Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
Majda Zaveršnik Puc – Projekt Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
Ivana Čančar-Medkulturna pedagogika v slovenskih šolah- razvoj in stanje
Sonja Rutar – Povezanost vrednot in različnih kazalcev kakovosti
Barbara Baloh-Učenje jezika z igro
Mojca Hafner in Iztok Drožina – Dijaki priseljenci v novem okolju
Anton Baloh – Iztočnice za pogovor med ravnatelji
Mojca Jelen Madruša – Priročnik za izvajanje programa UVOP
Projekt Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
Model vključevanja otrok priseljencev